Sayfalar

8 Ağustos 2014 Cuma

Pekin Operası


Ucundan köşesinden de olsa eminim çoğumuzun kulağına çalınmıştır Pekin operası. Çin'de bir çok opera var ve bunlar bulundukların yerlerine göre adlandırılırlar genelde mesela Pekin operası, Sichuan operası. Bir kez Sichuan operası yüz çevirme gösterisi izledim manyak birşeydi ! Bir sn içinde yüzündeki maskeyi değiştiriyordu oyuncu. Neyse geri dönersek, Pekin'de oluştuğu içinde Pekin operası olarak adlandırılmıştır. Bizim köy seyirlik oyunları gibi düşünülebilir. Genelde anlatılan hikayelerin konuları aşk, savaş, kahramanlık gibi türler oluştururdu.

Pekin operasının en önemli ve dikkat çeken özelliği yüz makyajlarıdır. Hatta bende oradayken iki kez Pekin operası maske boyama kursuna gitmiştim acayip eğlenceliydi! Oyuncunun suratındaki makyajdan onun iyi mi, kötü mü, soylu mu değil mi, hain mi olup olmadığı herşey anlaşılmaktadır. Misal, siyah renk kişinin dürüstlüğünü, kırmızı renk kişinin sadakatini sembolize eder. Benim en dikkatimi çekense beyaz renk kişinin kurnaz ve sinsi bir kişiliği olduğunu simgeler. Çinliler kendilerini sarı tenli olarak sayar ve beyaz ten her zaman batıyı temsil etmektedir. Ve o zaman için batılılar Çinlilerin hiç de hoşlanmadığı güvenmediği insanlardı. Merak etmişimdir acaba bununla bir alakası olabilir mi.

Çin'de bulunduğum süre zarfında iki kez canlı olarak Pekin operası izleme fırsatı yakaladım. Nasıldı derseniz.. ilkin de çok sıkıldım hahahah ne anlattıklarını çinliler bile bazen anlamıyor ben artık hal ve tavırlardan ne olup bittiğini anlamaya debelendim.Anlamadığın için müzikte bir süre sonra baş ağrısı yapmaya başlıyor. İkinci gittiğimde oyunda ne anlatılmak istediği az buz anlamıştım o yüzden keyifli geçmişti. Ama kostümlere laf yok çok ilgi çekici! Yabancılar her ne kadar beğenmese de Çinliler çok büyük ilgiyle izliyor. Özellikle yaşlılar!
Son olarak eskiden kadınların oynaması yasak olduğu için kadın rollerini de seslerini incelterek erkekler oynamaktaydı.
ÖNEMLİ NOT: Arkadaşlar videoyu izledikten sonra dehşete kapılmayın çinliler normal hayatta böyle konuşmuyor hahahah

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder