Sayfalar

17 Ağustos 2014 Pazar

Çince Ne Dinlenir Ki?


Yeni bir dil öğreniyorsan, bana göre en önemli şeylerin başında, kulak haşinalığı gelir. O yüzden ben yaklaşık üç senedir Çince dışında ne adam akıllı şarkı dinlerim nede dizi izlerim. Ee malum etrafımızda ha diyince Çinli birini bulup Çince duyamayacağımıza göre, iş başa düşüyor. Daha düne kadar Kore dizisileriyle yatıp kalkan ben, artık Tayvan dizilerine sardım. Açık konuşmak gerekirse, hiçbir zaman Çin&Tayvan dizilerinin Kore dizileri kadar iyi olduklarını sanmıyorum ama şarkıları için aynı şeyi söyleyemem. Gerçekten kendine bağımlı yapan, dinlemekten gerçekten zevk alıyorum Çince müzikleri. Gelenekselinden tut popülerine kadar gayet başarılı parçalar var. Şimdi sizler için benim şu sıralar sürekli dinlediğim bir iki parçayı paylaşmak istiyorum.Ama şimdiden söyleyeyim hepsini duygusal parçalardan seçtim. İyi dinlemeler :)

胡夏- 同桌的你 

 
Bu parca su siralar izledigim 回到爱以前 ingilizcesi Dejavu isimli dizide surekli calan bir parca。Ki bana kalirsa tam olarak tercumesi "aşk öncesine dönüş" olmaliydi hahah


王铮亮- 时间都去哪儿了

Bu şarkının sözleri çok güzel ve anlamlı..İnsanı düşündürüyor, eskilere götürüyor. Mesela nakarattan iki cümle; (Kendi çevirim arkadaşlar yanlışlık varsa affola^^)

  • 时间都去哪儿了 Shijian dou qu naer le Tüm zaman nereye akıp gitti? 
  • 还没好好感受年轻就老了 Haimei haohao ganshou nianqing jiu laole Doyamadan gençliğe birden yaşlanıverdik
  • 生儿养女 一辈子 Sheng er yang nv yibeizi Bir ömür besle büyüt çocukları
  • 满脑子都是孩子哭了笑了 Man naozi dou shi haizi ku le xiao le Kafanın içi hep çocuklarla dolu (güldüydü, ağladıydı)


Son olarak bir tane hareketli kıpır kıpır bir şarkı paylaşayım. Hüzün kaplamasın dört bi' yanınızı :D
 

1 yorum:

  1. salam. Yeni dil öyrənmək həmişə çox maraqlı olub. blogunda yeniyəm. Və ən çox şans qurabiyələrini çox sevdim. 3 vakte kadar o iyi haberi gözləyəcəm yəginki :D ;)

    YanıtlaSil