Sayfalar

30 Aralık 2013 Pazartesi

İlginç Ülkenin İlginç İnsanları

        
            
Uzunca bir aradan sonra herkese merhabalar! 2013'ün son gününde, hiç olmazsa bu vakte kadar neler yaptığım hakkında bir şeyler karalayayım dedim. Türkiye'deyken hiç böyle hayal etmemiştim, diyordum ki; her gittiğim yeri, her gördüğüm şeyi yazar paylaşırım. Ama bakıyorum altı üstü üç dört yazı yazmışım. Aslında hep aklımda bloğu güncellemek ama bir türlü fırsat bulamıyorum fırsat bulduğumda da ya net aşırı yavaş oluyor sinirlenip geri kapatıyorum yada programda sorun çıkıyor blogspotu açamıyorum. Umarım beni unutmadınız :)


Buradayken her gün yeni  ilginç daha doğrusu 'tuhaf' şeyle karşılaşıyorum. Blog da yazarım diye zaman zaman bunları not almıştım. O zaman başlıyorum; Çin ve tuhaf insanları :D
  1. En merak edilen konu 'yemek'. Arkadaşlar merak etmeyin Çin'e gelipte aç kalmazsınız. Mesela ben tavuk bile yemediğim halde aç kalmadım, yiyebileceğim yerler keşfettim sürekli. Ben çok şey seçtiğim, yemediğim halde sorun yok diyorsam, eminim sizlerde bir sorun yaşamazsınız.
  2. Çinli öğrencileri gördükten sonra aslında pek de çalışkan bir nesil olmadığımızın farkına vardım. Tek çocuk olmanın verdiği baskıdan dolayı mıdır nedir hepsi deli gibi ders çalışıyor, kütüphanelerde oturacak yer bulamıyorsun çoğu zaman. Çoğu çinli hafta için kampüsten dışarı adım atmıyor. Bense kampüse girmiyorum.
  3. Eğer bir gün Çin'e gelirseniz bu diyeceğimi kesinlikle deneyin :D Nedense Çinliler yabancıları övmeyi çok seviyor. Biriyle karşılaşıp altı üstü 'nihao, xiexie' (merhaba, teşekkürler) diyorum hemen ooo çincen çok güzel! diyorlar.
  4. Deli gibi spor yapmaları! Gençler bizim gibi okul ev arasında mekik dokuduğundan genelde çok yapmasa da yaşlılar inanılmaz aktif bu ülkede. Ben sabahın sekizinde okula giderken bakıyorum yollarda biz grup yaşlı müzik eşliğinde taiqi yapıyor, kimisi geri ileri yürüyüş yapıyor, kimi dans ediyor.. Parklar spor yapan yaşlılarla dolu!
  5. Evet, şimdi burada şahit olduğum tuhaf alışkanlıklara geçebiliriz. Her gördüğümde güldüğüm bir olay var ki; Çinli erkekler kadınların şahsi cicili biçili çantalarını taşıması! Arkadaşlar tamam bizim ülkemizde de erkekler yardım amaçlı çanta taşır, okey ama ben hiç bizim Türk erkeklerinin kırmızı, parıltılı kadın çantaları kollarında taşıyıp gezdiklerini hayal bile edemiyorum. -Aşağıdaki resim en normali, daha ne cafcaflıları var- 
  6. Yere tükürmek! Kadını erkeği yaşlısı genci.. maalesef sokak ortasına, gürültülü bir sesle her önüne gelen tükürüyor :( :(
  7. Öğrenciler birlikte duş alıyor.. Evet, maalesef bunu buraya geldikten sonra öğrendim. Hayal etmesi bile güç ama Çin'de yurt şartları hiç iyi değil. Çinli öğrenci yurtlarında banyo yok, kar kış demeden gariplerim dışarıya duş almaya gidiyorlar. Ve duyduğuma göre orada da kabin vs gibi herhangi bir bölme bulunmamakta. Allahtan yabancı öğrenci yurtlarının herşeyi var..
  8. Türkiye'de dizi izlerken hep görürdüm kızlar soğuk havada bile mini şort veya etek giyiyor üstte mont. Diyordum ki yok artık daha neler, kesin dizi diye böyledir gerçek olamaz. Şaka gibi ama dostlar gerçek! Hava buz gibiyken, ben don üstüne don giyerken, çıplak bacak gezen kızlar görmek çok normal burada. Gerçi onlarında çoğunluğunu koreli kızlar oluşturuyor.
  9. Orta yaşlı adamlarda bir moda var ki sormayın, sol elin serçe parmağı tırnağını uzatmak.. ıyyy iğrenç bir görüntü oluşturmasının bir yana birde o tırnağı kulak karıştırmak için kullandıklarını öğrendikten sonra ne zaman öyle adamlar görsem tiksiniyorum... :(
  10. En sıkıntılı mevzulardan biri de tuvaletlerde su yok, adamlar  taharet almadıkları için :( Ve maalesef çoğu insan tuvaletten sonra ellerini bile yıkamadan çıkıyor. Sadece Çinliler böyle anlaşılmasın çoğu Asyalı; Japon Kore Tayland vs. onlar da aynı şekil maalesef..
Şimdilik bu kadar madde aklıma geliyor. Hatırladıkça devam versiyonlarını yazmaya çalışacağım bu yazının. İyisiyle kötüsüyle bir dönem bitirdim..Yolda yürürken hala inanamayıp 'abi ben cidden burada mıyım' falan diye kalıyorum..Dilerim yeni yıl herkese şans getirir, benim gibi eşekten düşmüş karpuza dönersiniz ama mutluluktan.. Tüm hayallerinizi gerçekleştirmeniz temennisiyle Pekin'den herkese kucak dolusu sevgiler :)
Devamını Okumak İçin Tıkla