Sayfalar

18 Eylül 2013 Çarşamba

Yazlık Saray

            Yeni haftaya adım attık, dersler son sürat başladı. Bugün ilk ders biraz ürkütücüydü. Gözüm korkmadı desem yalan olur çünkü bilmediğim çok kelime vardı dersin içeriğinde. Umarım üstesinden gelebilirim. Konuşma dersinin hocası çok şeker bir adam çok sevdim arada derste espri vs yapıyor ve yüzü sürekli güler bir vaziyette :)
Aslında aklımdaydı sınıfın resmini çekecektim sonra dedim ki aman koca sene buradayım bir ara çekerim. Keşke çekseymişim şimdi yüklerdim. Sınıfımda Japon bir kız var Allah'ım nasıl tatlı bir tipi var anlatamam size tam animelerden fırlamış gibi !

Neyse asıl konumuz Yazlık Saray gerçek ismiyle 颐和园。O kadar büyük ve güzel bir mekan ki anlatamam, ben çok beğendim! Zaten Yazlık Saray 1998 yılında Dünya Kültür Mirasları Listesi'ne alınmış. Şimdi saray deyince bir tanecik bina gelmesin aklınıza. Devasa bir park içinde çeşitli büyüklükte bir sürü yapı. Özellikle Budist Tapınağı görülmeye değerdi. Hele oradan aşağıya doğru bir manzara var ki inanılmaz!!

 
 
 
Bolca yürüyüp yorulduktan sonra Kunming Gölünde (sanırım ismi bu idi) kısa bir gezintiye çıktık. Kesinlikle tavsiye ediyorum böyle tüm yorgunluğunuzu, stresinizi alacaktır. Ama asla ve kat'a İstanbul'un güzelim boğazıyla boy ölçüşemez. Sadece aşağıdaki resimde gittiğimiz yerde su çok güzeldi diğer yerler hep bulanıktı.
 
 
Daha fazla resim paylaşmak istiyorum ama yüklemede sorun yaşıyorum maalesef. O yüzden bu seferlik affedin beni. Burada sevdiğim her site yasaklı olmayaydı iyiydi. Okuldan sonra gelip yurtta  twitter'a girip iki kafa dinleyeyim diyorum ama nerede.. Neyse idare edeceğiz artık.
 
Okulumda çok fazla yabancı öğrenci var biliyordum ama bu kadar çok koreli olabileceğini tahmin etmemiştim. Şaka gibi kampüste her 10 çekik gözlüden 7si kesin korelidir :D Yurdum da şansıma çok fazla koreli var hele kapı komşularım 2 koreli kız var ki sormayın tatlılıklarından yenmiyor. Arada odama geliyorlar sohbet edelim diye bir bakıyoruz saat kaç olmuş. Bu arada bu kadar çok Asyalıyı bir arada görünce bir gerçeği farkettim gerçekten koreliler direk ayırt ediliyor aralarından. Bunu korelileri sevdiğim için söylemiyorum gerçekten diğer kızlara ve erkeklere göre daha süslü ve bakımlılar.
 
Son olarak yarın Çin'de 中秋节 yani Güz ortası bayramı gibi bir şey. O yüzden okullar tatil ! İnanılmaz ihtiyacım vardı dinlenmeye tam isabet oldu. Yarın çıkıp sokaklara bol bol gezeceğim bakalım Çinliler bu bayramda neler yapıyor. Şimdilik benden bu kadar. Kendinize iyi bakın :)
 

6 yorum:

  1. uzun zamandır yoktun buralarda. derslerden fırsat bulursan her konudan özellikle de dini yönden daha çok yazmanı isterim. çin hakkında ilk bulduğum blog olarak yerin ayrıdır bende :))

    YanıtlaSil
  2. Devamını bekliyorum,Çok güzel yazı idi.teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Muu, dini yönden derken ne demek istedin pek anlayamadım. Çinlilerin dini inanışları neler gibisinden mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet. aslında biliyorum biraz inançlarını ama gidip gören birisinin yorumlarını da duymak isterim. biraz üstü kapalı yazmışım şimdi farkettim :)) özür dilerim. kolay gelsin.

      Sil
  4. Senden haber almak hoşuma gidiyor. Hayallerini gerçekleştirdiğini görmek, başardığını bilmek beni mutlu ediyor. Bizleri habersiz bırakma :)

    YanıtlaSil
  5. Canımsın.. Dilerim herkes hayallerini gerçekleştirebilir, anlatılamaz o duygu.. Elimden geldiğince burada olmaya çalışacağım :)

    YanıtlaSil