Sayfalar

2 Eylül 2013 Pazartesi

Sonunda Çin'deyim!!

       Yeniden burada olmak çok güzel ! Geldiğimden beri nete girme fırsatım pek olmadı çıldırmak üzereydim ki sonunda net buldum! :D Çok şükür 18 saatlik uzun ve yorucu bir yolculuğun ardından Çin'e ulaştım. Yurduma da yerleştim. Yavaş yavaş kendi düzenimi kurmaya çalışıyorum. Arada zaman farkı olduğu için şimdilik eşekten düşen karpuz misali yorgun argın dolanıyorum. Türkiye'de sabah iken Çin'de akşam bu yüzden hala alışamadım geceleri uyuyamıyorum rahat rahat.
Daha geleli 2 gün olduğu için pek resim çekemedim. Vaktimin çoğu evrak işlerini halletmek ve eksik gidermekle geçiyor şu sıralar.
 
Çin'den ilk izlenimlerim..beğendim..çevre vs gerçekten güzel. İnsanlar yardımsever. Birde uzaylı görmüş gibi bakmasalar çok daha iyi olacak, genelde Çinliler yabancılara karşı çok meraklı. Amcalar yolda durdurup 'güzel kız nerelisin?' falan diye soruyorlar düşünün :D Hahahaha adamlar güzelden anlıyor ayol :D :D Şaka bi yana inanın orta halli bir güzellikte bile olsanız onlar için çok güzelsiniz.

Ayrıca marketlerle inanılmaz ilginç şeyler var. Hepsinin tadına bakmak istiyorum ama güvenemiyorum malum adamlar ne bulsa yiyor :D

 
 
Bunlar Çin'den aldığım ilk yiyecekler. Şu 5 tane küçük şişeyi eminim hatırlarsınız az biraz kore dizisi izlediyseniz. Bende hep merak ederdim markette görür görmez kaptım bir tane. Tadını sorarsanız hiç beğenmedim ama sanırım bizim aldığımız çeşit güzel değil, yoksa nasıl içiyorlar öyle.

 
Bakın burada kim var hahaha evet Kim NaNa shiii. Türkiye iken bu içeceğin reklamını izlemiştim Jang Geun Seokla birlikte oynuyorlar. Görünce dayanamadım bunu da hemen aldım. 3 yuan verdim.

 
Şuan için en çok dikkatimi çeken bir diğer durum ise, yıllarca Çin çok ucuz diye kandırılmışız. Tamam bizim paramıza çevirince herşey çok uygun ama yuan'e göre bence herşey gayette pahalı. Diyorum bu çinliler nasıl yaşıyor yahu bu pahalılıkta? Belki de bunun sebebi benim Çin'in en pahalı şehirlerinden biri olan Pekinde olmamdan kaynaklanıyor da olabilir bilemeyeceğim :/  Mesela küçük orta çapta bir havlu burda 45 50 yuan yada gayet normal sayılabilecek bir ayakkabı 250-300 yuan falan. Daha geleli çok fazla olmadığı için uygun yerleri keşfedemedik.
Neyse şimdilik ben kaçayım. Bilmiyorum çok gezdiğim için mi yoksa hava değişiminden midir nedir kendimi çok yorgun hissediyorum. Gidip biraz kestireyim :P

7 yorum:

  1. Yeni şehir ve okulun hayırlı olsun canımcım;) Uzun zamandır ortalarda yoktun merak etmeye başlamıştım bende. Yeni yazılarını merakla beklicem, buraları boş bırakma artık ne gördüysen anlat:)

    YanıtlaSil
  2. Allah yardımcın olsun yaban ellerde :)
    Hayalini gerçekleştirmene çok sevindim, merakla okuyacağııım..

    YanıtlaSil
  3. hayırlı olsun.:)başarılar diliyorum sana. blogunla şans eserini karşılaştım ve takipbe başladım hemen baktım bir uzakdoğusever.:D oraya okumaya nasıl gittiğini merak ettim açıkçası..eğer özel olmazsa bilgi verirsen çok sevinirim.:)

    YanıtlaSil
  4. tebrik ediyorum umarım başarılı olursun,ve umduğun gibi zaman geçirirsin.:) darısı bizlere..eğer anlatmanda bir sakınca yoksa nasıl gittiğini, ne bölümde okuduğunu sorabilri miyim ?:D

    YanıtlaSil
  5. Hepinize çok teşekkür ederim iyi dilekleriniz için! Elimden geldiğince bilgi vermeye çalışacağım Çin hakkında :)

    YanıtlaSil
  6. Sadece Pekin değil. Her yer o şekilde. ;)
    Ayrıca o içtiğin 5li Kore'deki ile kesinlikle aynı değil. :D
    Bu arada Çin'de ramenlerde domuz katkısı var dikkat et. ;)
    Jiayou!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde çok ramen yemiyorum yediğim zamanda üzerinde helal damgası olanlarından almaya dikkat ediyorum. O 5li beni hayal kırıklığına uğrattı daha da almaya korkar oldum. Ama deneyeceğim başka bir markadan :)

      Sil