Sayfalar

29 Eylül 2013 Pazar

Çin'de Hayat Devam Ederken


Bugün tam havamdayım, hafta içinin aksine 12 buçukta kalktım, ağır ağır kahvaltımı yaptım. Sonra bloğumu açtım sizlerin güzel mesajlarını gördüm moral tavan yaptı :D
İnanın yazdığınız o güzel dilekleriniz için hepinize teşekkür ederim. 谢谢-- xie xie ! Az biraz Tayvan dizisi izlediyseniz bu kelimeyi çok duymuşsunuzdur, okunuşu şie şie, teşekkür ederim demek.

Daha 中秋节 tatilinden yeni çıkmışken burada başka bir tatile daha girdik. Hemde 9 gün!! 国庆节 bu dönemin son tatili. Bu arada farkettiyseniz her bayram,festival özel gün vs arkasında  'jie' var, anlamı bayram, festival demek.


Bu 9 günlük tatil için çok güzel planlar yapmıştım, başka şehirlere geçmek gibi ama hepsi havada kaldı. Çünkü pasaportum olmadan gidemezmişim sanırım. Benim pasaportta vize başvurusu yaptım aldılar :(

Dün yemekteyken Sırp bir arkadaşla Çinlilerin yabancılara nasıl uzaylı gibi baktıklarından konuşuyorduk. O da aynı şeyleri yaşıyormuş, kendimi burada star gibi hissediyorum diyor :D Gerçekten de öyle, insanlar size bakarak yürüyor, kendi aralarında sizi göstererek fısıldaşıyorlar, az bir cesareti varsa da yanınıza gelip resim çekinmek istiyorlar. Ama genelde utangaç oldukları için çaktırmadan resminizi çekiyorlar :D Bu ilgi çoğu zaman çok iyi hissettiriyor. Meğer Türkiye'de kıymetim bilinmiyormuş ayol ^^

Aşağıdaki resim tam anlamıyla doyduğumu hissettiğim sayılı günlerden birine ait. Yeni tanıştığım Malezyalı iki arkadaş beni güzel bir Uygur lokantasına götürdüler. Herşey çok lezizdi!


Bu arada Türkiye'deyken Çinlilerin alışveriş sitesi Taobao'da çok gezerdim, orada gördüğüm şeker kıyafetleri 'bulacam oğlum sizi' edasıyla süzerdim :D Şu sıra sürekli Taobao'da alışveriş yapıyorum çok daha uygun. Malum dışarda pazarlık yapmaya kalkınca seni yabancı gördüler mi bitti fiyat hemen tavan yapıyor. Bizim Türkiye'de de satıcılar fiyatı yükseltir, pazarlık payı bırakır ama çok fazla değil. Burada satıcılar inanılması güç fiyatlar söylüyor. Mesela bir keresinde bi kazak sordum kadın bana 140 yuan dedi. Almıyorum ayağına yatarsanız hemen düşüyorlar, hele birde dönüp arkanıza gidin arkanızdan bağırıyorlar tamam gel al al diye. Kaça indirdim dersiniz o fiyatı, 50 yuan'e :D

Çin'de zengin olmak işte bu kadar basit. Bi' para çeviriyorsunuz sonra deste deste paralar :D

Doğrudan alışverişin birde şöyle bir yanı daha var, almayınca kızıyorlar! Evet, doğru birden sesleri yükseliyor almayacaksan niye uğraştırıyorsun havalarına giriyorlar. Birde Çinceniz iyi değilse başlıyorlar bıdı bıdı konuşmaya korkuyor insan. Bir keresinde alışveriş sırasında kadın baktım aldıracak bana kıyafeti, sesi de yükseldi sinirli sinirli konuşuyor. Korkup almamı bekledi ama bende bir başladım çekişmeye, almıyorum güle güle dedim çıktım. Kesinlikle Çin'de pasif kalmayacaksın!

Bizim okulun içinde Kore ve Japon restoranları var. Malum öğrencilerin çoğunluğu onlardan oluşunca. Bir akşam arkadaşlarla Kore restoranına gittik, Türkiye'deyken gitmeyi çok istemiştim, nasip burada gitmekmiş. Bu resimde yediğim yanlış bilmiyorsam bibimbap idi. Menüde sadece korece ve çince yazdığı için anlayamadım resme göre seçtim. Normalde üzerinde yumurta da oluyor ama ben koydurtmadım.


Son olarak en çok merak ettiğiniz konuları yazarsanız bir sonraki konumu onlara ayırabilirim. Mesela yemek konusu en çok merak edilenlerdendir heralde, en kısa zamanda ondan da bahsedeceğim. Şimdilik benden bu kadar, mutlu haftasonları dilerim :)

4 yorum:

  1. ben de üçte biri fiyatına çoook alışveriş yaptım..heyt be!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz yeni yeni öğreniyoruz, ben Türkiye'deyken bile pazarlık yapamayan bir insanım. Ama buradakiler pazarlık yapmadan olacak gibi değil :D

      Sil
  2. Bu bloğu bulduğuma çok sevindim ya gerçekten :)
    Japonya,Kore derken şimdi birde Çin'den blogçumuz oldu hehe
    İnşallah güzel güzel günler geçirirsin ve bizimle paylaşırsın :)
    Bu arada helal olsun Çince öğreniyormuşsun.Çince bana öğrenilmesi imkansız bir dilmiş gibi geliyor.Bi ara netten baya araştırmıştım özellikle tonmaları yapamam gibi geliyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dileklerin için teşekkür ederim canım. Elimden geldiğince paylaşmaya çalışıyorum. Çince zor ama imkansız değil :)

      Sil