Sayfalar

29 Eylül 2013 Pazar

Çin'de Hayat Devam Ederken


Bugün tam havamdayım, hafta içinin aksine 12 buçukta kalktım, ağır ağır kahvaltımı yaptım. Sonra bloğumu açtım sizlerin güzel mesajlarını gördüm moral tavan yaptı :D
İnanın yazdığınız o güzel dilekleriniz için hepinize teşekkür ederim. 谢谢-- xie xie ! Az biraz Tayvan dizisi izlediyseniz bu kelimeyi çok duymuşsunuzdur, okunuşu şie şie, teşekkür ederim demek.

Daha 中秋节 tatilinden yeni çıkmışken burada başka bir tatile daha girdik. Hemde 9 gün!! 国庆节 bu dönemin son tatili. Bu arada farkettiyseniz her bayram,festival özel gün vs arkasında  'jie' var, anlamı bayram, festival demek.


Bu 9 günlük tatil için çok güzel planlar yapmıştım, başka şehirlere geçmek gibi ama hepsi havada kaldı. Çünkü pasaportum olmadan gidemezmişim sanırım. Benim pasaportta vize başvurusu yaptım aldılar :(

Dün yemekteyken Sırp bir arkadaşla Çinlilerin yabancılara nasıl uzaylı gibi baktıklarından konuşuyorduk. O da aynı şeyleri yaşıyormuş, kendimi burada star gibi hissediyorum diyor :D Gerçekten de öyle, insanlar size bakarak yürüyor, kendi aralarında sizi göstererek fısıldaşıyorlar, az bir cesareti varsa da yanınıza gelip resim çekinmek istiyorlar. Ama genelde utangaç oldukları için çaktırmadan resminizi çekiyorlar :D Bu ilgi çoğu zaman çok iyi hissettiriyor. Meğer Türkiye'de kıymetim bilinmiyormuş ayol ^^

Aşağıdaki resim tam anlamıyla doyduğumu hissettiğim sayılı günlerden birine ait. Yeni tanıştığım Malezyalı iki arkadaş beni güzel bir Uygur lokantasına götürdüler. Herşey çok lezizdi!


Bu arada Türkiye'deyken Çinlilerin alışveriş sitesi Taobao'da çok gezerdim, orada gördüğüm şeker kıyafetleri 'bulacam oğlum sizi' edasıyla süzerdim :D Şu sıra sürekli Taobao'da alışveriş yapıyorum çok daha uygun. Malum dışarda pazarlık yapmaya kalkınca seni yabancı gördüler mi bitti fiyat hemen tavan yapıyor. Bizim Türkiye'de de satıcılar fiyatı yükseltir, pazarlık payı bırakır ama çok fazla değil. Burada satıcılar inanılması güç fiyatlar söylüyor. Mesela bir keresinde bi kazak sordum kadın bana 140 yuan dedi. Almıyorum ayağına yatarsanız hemen düşüyorlar, hele birde dönüp arkanıza gidin arkanızdan bağırıyorlar tamam gel al al diye. Kaça indirdim dersiniz o fiyatı, 50 yuan'e :D

Çin'de zengin olmak işte bu kadar basit. Bi' para çeviriyorsunuz sonra deste deste paralar :D

Doğrudan alışverişin birde şöyle bir yanı daha var, almayınca kızıyorlar! Evet, doğru birden sesleri yükseliyor almayacaksan niye uğraştırıyorsun havalarına giriyorlar. Birde Çinceniz iyi değilse başlıyorlar bıdı bıdı konuşmaya korkuyor insan. Bir keresinde alışveriş sırasında kadın baktım aldıracak bana kıyafeti, sesi de yükseldi sinirli sinirli konuşuyor. Korkup almamı bekledi ama bende bir başladım çekişmeye, almıyorum güle güle dedim çıktım. Kesinlikle Çin'de pasif kalmayacaksın!

Bizim okulun içinde Kore ve Japon restoranları var. Malum öğrencilerin çoğunluğu onlardan oluşunca. Bir akşam arkadaşlarla Kore restoranına gittik, Türkiye'deyken gitmeyi çok istemiştim, nasip burada gitmekmiş. Bu resimde yediğim yanlış bilmiyorsam bibimbap idi. Menüde sadece korece ve çince yazdığı için anlayamadım resme göre seçtim. Normalde üzerinde yumurta da oluyor ama ben koydurtmadım.


Son olarak en çok merak ettiğiniz konuları yazarsanız bir sonraki konumu onlara ayırabilirim. Mesela yemek konusu en çok merak edilenlerdendir heralde, en kısa zamanda ondan da bahsedeceğim. Şimdilik benden bu kadar, mutlu haftasonları dilerim :)

Devamını Okumak İçin Tıkla

18 Eylül 2013 Çarşamba

Yazlık Saray

            Yeni haftaya adım attık, dersler son sürat başladı. Bugün ilk ders biraz ürkütücüydü. Gözüm korkmadı desem yalan olur çünkü bilmediğim çok kelime vardı dersin içeriğinde. Umarım üstesinden gelebilirim. Konuşma dersinin hocası çok şeker bir adam çok sevdim arada derste espri vs yapıyor ve yüzü sürekli güler bir vaziyette :)
Aslında aklımdaydı sınıfın resmini çekecektim sonra dedim ki aman koca sene buradayım bir ara çekerim. Keşke çekseymişim şimdi yüklerdim. Sınıfımda Japon bir kız var Allah'ım nasıl tatlı bir tipi var anlatamam size tam animelerden fırlamış gibi !

Neyse asıl konumuz Yazlık Saray gerçek ismiyle 颐和园。O kadar büyük ve güzel bir mekan ki anlatamam, ben çok beğendim! Zaten Yazlık Saray 1998 yılında Dünya Kültür Mirasları Listesi'ne alınmış. Şimdi saray deyince bir tanecik bina gelmesin aklınıza. Devasa bir park içinde çeşitli büyüklükte bir sürü yapı. Özellikle Budist Tapınağı görülmeye değerdi. Hele oradan aşağıya doğru bir manzara var ki inanılmaz!!

 
 
 
Bolca yürüyüp yorulduktan sonra Kunming Gölünde (sanırım ismi bu idi) kısa bir gezintiye çıktık. Kesinlikle tavsiye ediyorum böyle tüm yorgunluğunuzu, stresinizi alacaktır. Ama asla ve kat'a İstanbul'un güzelim boğazıyla boy ölçüşemez. Sadece aşağıdaki resimde gittiğimiz yerde su çok güzeldi diğer yerler hep bulanıktı.
 
 
Daha fazla resim paylaşmak istiyorum ama yüklemede sorun yaşıyorum maalesef. O yüzden bu seferlik affedin beni. Burada sevdiğim her site yasaklı olmayaydı iyiydi. Okuldan sonra gelip yurtta  twitter'a girip iki kafa dinleyeyim diyorum ama nerede.. Neyse idare edeceğiz artık.
 
Okulumda çok fazla yabancı öğrenci var biliyordum ama bu kadar çok koreli olabileceğini tahmin etmemiştim. Şaka gibi kampüste her 10 çekik gözlüden 7si kesin korelidir :D Yurdum da şansıma çok fazla koreli var hele kapı komşularım 2 koreli kız var ki sormayın tatlılıklarından yenmiyor. Arada odama geliyorlar sohbet edelim diye bir bakıyoruz saat kaç olmuş. Bu arada bu kadar çok Asyalıyı bir arada görünce bir gerçeği farkettim gerçekten koreliler direk ayırt ediliyor aralarından. Bunu korelileri sevdiğim için söylemiyorum gerçekten diğer kızlara ve erkeklere göre daha süslü ve bakımlılar.
 
Son olarak yarın Çin'de 中秋节 yani Güz ortası bayramı gibi bir şey. O yüzden okullar tatil ! İnanılmaz ihtiyacım vardı dinlenmeye tam isabet oldu. Yarın çıkıp sokaklara bol bol gezeceğim bakalım Çinliler bu bayramda neler yapıyor. Şimdilik benden bu kadar. Kendinize iyi bakın :)
 
Devamını Okumak İçin Tıkla

2 Eylül 2013 Pazartesi

Sonunda Çin'deyim!!

       Yeniden burada olmak çok güzel ! Geldiğimden beri nete girme fırsatım pek olmadı çıldırmak üzereydim ki sonunda net buldum! :D Çok şükür 18 saatlik uzun ve yorucu bir yolculuğun ardından Çin'e ulaştım. Yurduma da yerleştim. Yavaş yavaş kendi düzenimi kurmaya çalışıyorum. Arada zaman farkı olduğu için şimdilik eşekten düşen karpuz misali yorgun argın dolanıyorum. Türkiye'de sabah iken Çin'de akşam bu yüzden hala alışamadım geceleri uyuyamıyorum rahat rahat.
Daha geleli 2 gün olduğu için pek resim çekemedim. Vaktimin çoğu evrak işlerini halletmek ve eksik gidermekle geçiyor şu sıralar.
 
Çin'den ilk izlenimlerim..beğendim..çevre vs gerçekten güzel. İnsanlar yardımsever. Birde uzaylı görmüş gibi bakmasalar çok daha iyi olacak, genelde Çinliler yabancılara karşı çok meraklı. Amcalar yolda durdurup 'güzel kız nerelisin?' falan diye soruyorlar düşünün :D Hahahaha adamlar güzelden anlıyor ayol :D :D Şaka bi yana inanın orta halli bir güzellikte bile olsanız onlar için çok güzelsiniz.

Ayrıca marketlerle inanılmaz ilginç şeyler var. Hepsinin tadına bakmak istiyorum ama güvenemiyorum malum adamlar ne bulsa yiyor :D

 
 
Bunlar Çin'den aldığım ilk yiyecekler. Şu 5 tane küçük şişeyi eminim hatırlarsınız az biraz kore dizisi izlediyseniz. Bende hep merak ederdim markette görür görmez kaptım bir tane. Tadını sorarsanız hiç beğenmedim ama sanırım bizim aldığımız çeşit güzel değil, yoksa nasıl içiyorlar öyle.

 
Bakın burada kim var hahaha evet Kim NaNa shiii. Türkiye iken bu içeceğin reklamını izlemiştim Jang Geun Seokla birlikte oynuyorlar. Görünce dayanamadım bunu da hemen aldım. 3 yuan verdim.

 
Şuan için en çok dikkatimi çeken bir diğer durum ise, yıllarca Çin çok ucuz diye kandırılmışız. Tamam bizim paramıza çevirince herşey çok uygun ama yuan'e göre bence herşey gayette pahalı. Diyorum bu çinliler nasıl yaşıyor yahu bu pahalılıkta? Belki de bunun sebebi benim Çin'in en pahalı şehirlerinden biri olan Pekinde olmamdan kaynaklanıyor da olabilir bilemeyeceğim :/  Mesela küçük orta çapta bir havlu burda 45 50 yuan yada gayet normal sayılabilecek bir ayakkabı 250-300 yuan falan. Daha geleli çok fazla olmadığı için uygun yerleri keşfedemedik.
Neyse şimdilik ben kaçayım. Bilmiyorum çok gezdiğim için mi yoksa hava değişiminden midir nedir kendimi çok yorgun hissediyorum. Gidip biraz kestireyim :P
Devamını Okumak İçin Tıkla