Sayfalar

11 Şubat 2013 Pazartesi

Tadına Baktığım Çin Yemekleri-1

大家好 ! Da Jia Hao! Herkese Merhaba!
Daha Çin'e gidemedim ama şimdiden aile çevresinden yada komşu teyzelerden kızz sen oraya gidince ne yiyeceksin? Aman sakın böcek falan yiyeyim deme! gibi ikazlarına alıştım hatta bıkkınlık geldi. Bende sinir olsunlar diye ooo yemem mi mis miss  deyip kaçıveriyorum :D Şaka bi' yana bir iki şeyin haricinde Çin yemeklerinden yediğim söylenemez ama aç kalacağımı hiç zannetmiyorum. Olmadı zaten buradan alışkınız ramen yemeye, orda da yeriz kkkk Ahh bi gidebilsem... T.T Ama inanıyorum seneye ordayım bekleyin beniiii! :D
Neyse sizlere bugün tatma fırsatı bulduğum bir iki Çin yemeğinden bahsetmek istiyorum. Öncelikle Çin'in olmazsa olmazlarından Çin mantısı Jiaozi 饺子 & Baozi 包子 dan bahsetmek istiyorum. Bizim mantının 10 katı neredeyse boyut olarak. İçindeki kıyma bayağı bi' hallice :D İlk yediğimde köfte yiyorum sandım.
Katlaması da bizim mantılarımızdan farklı. Yukarıdaki gibi büzük büzük yapmanız gerekiyor Jiaozi'yı. İlk başta yapamamıştım ama bir iki denemeden sonra işi kıvırdım. O kasenin içindeki soya sosu, çinlilerin olmazsa olmazları. üstünde yüzen tanelerde sarımsak. Mantıyı soya sosunun içine batırarak yiyebilirsiniz, güzel bir birleşim oluyor. Ayrıca bu mantının 3 farklı yeme şekli var; buharda, haşlama ve kızartma. Ben haşlama ve kızartmadan tattım, bence kızartma olan daha güzel.
Baozi ise bunun daha büyük ve yuvarlak olanı. Onun çok daha güzel bir şekli oluyor. Sanki mantı değil de kıymalı ekmek yiyorsunuz.
 
牛肉面 NiuRouMian, leziz bir şey! Bunun anlatılacak bir tarafı yok sanırım sebze et ve erişteden oluşuyor kısaca. Birçoğunuz ramenlerden alışkındır zaten bu tada. Hocamın bir tanesi sizin makarnalarınız hiç güzel değil demişti de inanmamıştım, adam cidden haklı. Bizim kolay yemek, atıştırmalık olarak yaptığımız makarnayı birde böyle yiyin bakalım sonradan eski makarna size tat vericek mi.
 

Şimdilik benden bu kadar karnım acıktı şu yazıyı yazana kadar. Çin'e az buz ilgisi olan herkes herhalde yemiştir bu üç yemeği. Ben bunlar haricinde 2 yemek daha tattım. Biri gerçi aperatif sayılır.Onlardan da bir sonraki yazılarımda bahsetmeyi düşünüyorum. Pekin ördeğinden daha yeme fırsatım olmadı. Pekin'e gittiğimde orada hesaplaşacağız onunla :D Haydinn görüşürük 改天见! :)
 

2 yorum:

  1. Gerçekten çok lezzetli görünüyorlar,ayrıca kendimizde yapabiliriz,tek sahip olmam gereken şey "soya sosu" sanırım :)
    Bu arada güzel dizi ve film yorumlarını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hepsi evde yapılabilecek şeyler. Soya sosu da artık büyük marketlerin hemen hepsinde var ben eve de aldım. Bizimkilerin çok hoşuna gitmedi ama zamanla alışırlar :D
      Valla güzel filmler izledim, yeni birkaç dizi de bitirdim ama yazma fırsatım olmadı ne yazık ki. En kısa zamanda yazmaya çalışacağım^^

      Sil