Sayfalar

29 Ağustos 2012 Çarşamba

Ne Dinlemeli? Birkaç Öneri^^


Bir dili öğrenmenin, benimsemenin en kolay yolu heralde o dilde birşeyler dinlemektir.Zaten hayatı boyunca bir elin parmaklarını geçmeyecek sayıda Türkçe şarkıyı dinler severim.İngilizce şarkılarla geçmiş olsada ergenliğim, son 4 5 yıldır Kpopla sıkı, az birazda Jpop ile hazır neşir olmuşluğum var.Kpop'u çok severim özellikle dizi ostlarına bayılırım.Hiç dinlemediyseniz eğer, sakın direk bir Kpop parçasıyla başlamayın, kendimden biliyorum bir facia olur :D Önce bir alışmak gerek korece nasıldır, insanları nasıldır neleri sever ? Bunları anladıktan sonra ilk başta yadırgadığınız şeyler hoşunuza gitmeye başlayacaktır.-Tecrübeyle sabittir- 
Vel hasıl kelam, bugün sizin için birkaç parça seçtim.Aşağıdaki şarkılar benim en sevdiğim çince şarkılar arasından bir kaçı.Umarım beğenirsiniz :)
Jackie Chan & Kim Hee Sun - Endless Love (The Myth)
İlk sırayı sizlerinden yakından tanıyacağı Efsane filminin müziklerinden biri olan Jackie Chan ve Kim Hee Sun'un seslendirdiği Endless Love şarkısına verdim.Yarısı çince yarısı korece bir şarkı.


Cyndi Wang - Sticky/Nian nian (Love Keeps Going)
İlk şarkıyla biraz hüzünlendik madem biraz neşelenelim! Ne zaman moralim bozuk olsa, canım sıkılsa şu şarkıyı açmam yeterli! Love Keeps Going dizisinin ostlarından biri.Bir gün LKG dizisinden de bahsedeceğim de ne zaman bakalım :D 
Şarkıyı, dizide başrol oynayan benimde kendisini çok sevdiğim Cyndi Wang söylüyor.Sizcede çok enerjik değil mi? :)


G.E.M - Ai Ni
Bir diğer isim G.E.M -yani Get Everybody Moving- Hong Konglu şarkıcının hemen hemen her şarkısını çok seviyorum.Aşağıda verdiğim parça en yeni çıkanlardan :)

Cindy Yen - Trap
Hhaha bu şarkıyı ablam hiç beğenmesede nedense ben çok seviyorum :D Bilmiyorum belkide dinlediğim ilk çince şarkılardan biri olduğu için olabilir aman neyse ne seviyorum işte ! :)

Yan Yi Dan -Three Inches Heaven ( Startling By Each Step) 
İşte en güzelini, en duygusalını, en buram buram Çin kokanı sona bıraktım.Geleneksel Çin müziğini sevdiğimi söylemiştim, hatta isterseniz ilerde onlardan da bir demet sunabilirim.Aşağıdaki parça Startling By Each Step dizisinin harika soundtracklarından biri.Diziyi felaket merak ettim, bir an önce izlemem gerek! Ben severek dinliyorum bu şarkıları umarım sizde beğenirsiniz.Şimdilik bu kadar, bol resimli yada videolu postları sevmediğimi biliyorsunuz.Kısa kestim o yüzden.Ayrıca bu baya bi bayan ağırlıklı olmuş bir dahakine beylerden seçmelerle karşınızda olmak dileğiyle 再见! -ehehe hep spiker olmak istemişimdir :D -

Heheh adamın kafa iiimiş :D :D


5 yorum:

  1. Kore müzikleri konusunda sana katılıyorum. Kuzenim merak etti bir tane açıp dinleteyim dedim hemen "kapat kapat" demişti :D Halbuki baştan uyarmıştım Korece'ye alışkın olma konusunda. İnsanın kulağının o dile bir süre alışması gerekiyor gerçekten. Paylaştığın şarkıların hepsini dinledim. Beni şaşırtan ilk paylaştığın Jackie Chan'in söylediği parça oldu. Onun şarkı söylediğini bilmiyordum. Ama sesi fena da değilmiş hani :) Gerçekten güzel şarkılardı, tavsiyelerin için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk K-pop T-ara'nın Why are being like this? şarkısını dinlemiştim.Açmamla kapatmam bir olmuştu, o zamanlar sadece dizi ostları dinliyordum.Ama sonradan o şarkı en sevdiklerimden biri haline geldi =)
      Jackie Chan söylediği bir iki şarkı var sesi çok harika diyemem ama zaten çok sevdiğim bir insan, şarkıda güzel olunca ister istemez dinlettiriyor^^

      Sil
    2. Ben ilk neyi dinlediğimi hatırlamıyorum ama K-Pop hiç hoşuma gitmiyordu. Ama şu an sorsan Güney Kore'ye dair en sevdiğim şey K-Pop, dizilerin, filmlerin ve hatta sanatçılarının ötesine geçti yani benim için :)
      Ben de Jackie Chan'i çok çok severim. Bir gün Jackie Chan'in bütün filmlerini tarih sırasına göre izlemek ve yazısını yazmak istiyorum kısmet olursa :) Söylediği şarkı konusunda ise gerçekten haklısın :)

      Sil
    3. Vay harika olur! Seve seve okurum bence kesin bir ara yazmalısın =)

      Sil
  2. Merhaba arkadaşlar Jakie CHAN efsane filmindeki dans müziğini bilen varmı acaba?

    YanıtlaSil