Sayfalar

30 Temmuz 2012 Pazartesi

Heartbeat Love - 5 Bölümlük Süper Mini Dizi


Uzakdoğu dizileri izlemeyen kişilerle konuşurken hep "çok kısalar 16 bölümcük sanki dizi değil film izler gibi izliyorum ben onları" gibi cümleler sarfederdim.Bölüm başı 50şer dakikadan 16 bölüm pek de film gibi olmasa da bizim yılan hikayesine dönen dizilerimizin yanında film değilde nedir?Ama bu kez benzetme yapmadan kesin bir şekilde "film gibi dizi" yakıştırmasını kullanabileceğim süper mini bir dizi ile karşınızdayım.
Heartbeat Love, her biri 10'ar dakikadan 5 bölümlük mini bir dizi.Gerçi diziden çok Pepsi'nin sponsorluğunda Avustralya tanıtım filmi desek daha doğru olurdu.Çin, son 11 yılda Avustralya'nın en çok turist getiren ülkeleri arasında ilk üçte yerini almayı başardı.Ee haliyle bunun gibi ticari çalışmaların ortaya çıkması çok normal.Fena mı olmuş yoo, çok şeker bir ikilinin tatlı aşkı, hayallerimin ülkelerinden biri olan Avustralya sokaklarında hayat bulmuş değmeyin keyfime! Özellikle dizinin kısa olması bana ilk olarak cazip gelen unsuru oldu.Bir çırpıda bitiverdi.Hatta bitmesin bile istedim :)
Olay şu ki, Xiao Yu (Rainie Yang) kalp hastasıdır ve ameliyat olması gerekmektedir.Çocukluğu hep eve kapalı ve hastanelerde geçtiği için hep dış dünyayı merak etmiş, seyahat etmek istemiştir.Ameliyat olması gerekir ancak ameliyatın başarı şansı 3-1dir -merak etmeyin bu sıkıcı sahneler dizide yer almıyor- .Xiao Yu ölmeden hayallerini gerçekleştirmek için evden kaçıp Avustralya'ya  gider.Otelin lobisinde resminden bayan zannettiği oda arkadaşı aslında arkadaşları tarafından şaka yapılan Li Wei Cheng'dır.

İlk başta bunu kabul etmeyen Xiao Yu, Li Wei Cheng'ın yanlışlıkla karıştırıp aldığı başkasına ait valizin içini görünce aynı odada kalmayı kabul eder.Aslında valiz bir gay'e aittir ve için garip garip eşyalar vardır.Xiao yu, Wei Cheng'ın bir gay olduğunu düşünmektedir.Wei Cheng reddetmeye çalışsada daha sonradan bunu gizlemeye karar verir.Daha sonra neler mi oluyor buyrun izleyin yok illede indirecem diyorsanız buradan buyrun.
Normalde Rainie Yang'ı çok seven bir insan değilim ama bu dizide ona bayıldım! Bu kısa ve kırmızı saç ona çok yakışmış birde aklına eseni yapan,çılgın bir karakterle birleşince ortaya çok tatlı bir hatun çıkmış.

Show Lo'dan bahsetmiyorum bile bu muzip insan bu dizide biraz utangaç çocuk modlarında takıldı ama yine sevgimi kazanmayı başardı.Bu ikilinin cidden uyuşan bir kimyası var.
Dizinin çekildiği mekanlar bir harikaydı! Özellikle yemyeşil ağaçların içerisinde ki köprü çok güzeldi.


En güldüğüm sahnede; ikisi birlikte kaçarken kenar köşe bir  yere saklanırlar.Xiao Yu, Wei Cheng'ın ağzını kapatır ses çıkarmasın diye ancak kendisi ondan çok ses çıkarmaktadır.İşte sahne bu;


Diğer bir koptuğum sahne ise, Xiao Yu, Wei Cheng'ı gay sandığı sıralar duştan çıktıktan sonra havlusu düşer, tabii Xiao Yu'nun hiç umrumda değildir.Gayet rahat, slow motion bir hızda havlusunu alır.Ancak Wei Cheng için aynı şeyi söylemek zor :D :D
Ben çok keyif alarak izledim.Diziye başlama sebebim olan kısalığına karşın bitmesin,biraz daha sürsün istedim.Rainie'nin adam akıllı konuştuğu nadir yapımlardan biridir.Tayvan dizilerine alışkın olmayanlar için çok kısa tadında bir başlangıç olabilir.Bence izleyin hiç birşey kaybetmezsiniz, inanın pata küte bir bakmışsınız son bölümdesiniz :D Son olarak dizide çalan bu enerjik şarkıyı ikilinin kendisi seslendiriyor.Bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle 再见!

Devamını Okumak İçin Tıkla

26 Temmuz 2012 Perşembe

Çin, Güney Kore ve Tayland işbirliğinin ürünü iMe!


iMe, Çin'den eeMedia, Tayland'dan True Fantasia ve Kore'den DoReMi'nin işbirliği altında kurulmuş en yeni kız gruplarından biri.Grubun ismindeki "i" "international-(uluslararası)","idol","idea-(fikir,düşünce)" gibi anlamlarda kullanılmıştır, "Me" ise her birinin benliğini yansıtmakta.Kozmopolit bir grup diyoruz çünkü üyelerinden üçü Çinli, biri Koreli ve diğeri de Taylandlı.Ayrıca grupta toplamda 10 dan fazla dil konuşulabiliyor kızlar.Ayrıca 2010 Mnet Asya Müzik Ödüllerinde Best Asia New Artist ödülünü de almaya hak kazanmşlardır.
Grup çıkışlarını 2010 yılında ilk albümleri Aiyiya ile yaptı.Bu mini albüm 6 tane çince parçadan oluşuyor.Ardından 2012 yılında tayca bir single ile tekrar dönüş yaptılar.Ben taycadan pek hoşlanmadığım için çok hoşuma gitmedi Help Me şarkısı ama klibini izlemeyi seviyorum ayrıca klipteki çocukta fena sayılmaz :D
Bu şeker grubun üyelerini tanımaya ne dersiniz :)

Çince ismi: 李媛希 (Li Yuanxi)
Doğum Tarihi: 10 Şubat 1990
Ülke: Çin
Pozisyon:Lider, Lider vokal
Çin astrolojisine göre burcu: At
Eğitim:Sichuan Elektronik Bilim ve Teknoloji Üniversitesi
Hobileri: Şarkı söylemek,dans etmek, yemek yemek...
Korktuğu şeyler: Hiç birşey
Sevdiği sanatçılar: Beyonce, Elva Hsiao, Jam hsiao
Unutmadan hemen dedikoduyu da paylaşayım Çin'in erkek gruplarından biri olan 8090'ın üyelerinden Chen Xiao, sevgililer gününde weibo'dan (çinin twitterı) Li Yuanxi'ye ilanı aşk etti :D
Sonsuz bir masal gibi ilk tanışmamızı unutamıyorum  @iMe Li Yuxi/Mocika. Seni seviyorum, ve bu sadece sözde değil.Eğer birlikte olursak, ölünceye dek beraber olacağız.Parmağına yüzüğü taktığımda, diyeceğim ki:Bu bir zincir(halka) değil, bu aşk!
2.14 , 2 people, be 1, 4 ever (Türkçeye nasıl çevirsem bilemedim, çevirince rakamların anlamı gidiyor, kısacası ikimiz bir olunca sonsuza kadar gibi bir anlam) 
Mutlu Yıllar.
Sevgililer günün kutlu olsun!

İşte grupta en sevdiğim eleman! Çok tatlı bir kız :)
Çince ismi: 刘美含 (Liu Meihan)
Doğum Tarihi: 9 Nisan 1991
Ülke: Çin
Pozisyon:Lider dansçı
Çin astrolojisine göre burcu: Keçi
Dil: İngilizce, Japonca, Çince, Korece, Kantonca
Eğitim: Beijing Yabancı Dil Üniversitesi ( Beijing'in en iyi yabancı dil üniversitesidir ayrıca kendisi hayallerimin okulu olur tanıştırayım :D )
Hobileri: Şarkı söylemek,yüzmek, resim çizmek...
Korktuğu şeyler:Böcekler
Sevdiği sanatçılar (idol) : Anne ve babası
Çince ismi: 那琳 (Zara)
Tayca ismi:  ที่Lin 
Ülke: Tayland,Almanya
Dil: Çince,Tayca
Eğitim:Thummasat Üniversitesi-Uygulamalı Sanatlar Bölümü
Hobileri: Şarkı söylemek,dans etmek...
Sloganı: I do what I love, I love what I do! -wuuu iyiymiş tuttum bu sözü^^
Çince ismi: 沈泫京 
Korece ismi: Shim Hyung Kyung
Doğum Tarihi: 10 Mayıs 1988
Ülke : Güney Kore
Dil: Çince, Korece
Gitmek istediği yerler: Mısır, Las Vegas
Çince ismi : 易易紫 (Yi Yizi) (Niki)
Doğum Tarihi: 8 Kasın 1987
Ülke: Çin
Pozisyon:Dansçı, Rapçi
Dil: İngilizce, Japonca, Çince, Korece
Hobileri: Şarkı söylemek,yemek yemek,seyahat etmek...
iMe- Aiyiya -哎咿呀 

iMe - The Limit Of Friendship
Buraya sadece Youtube'dan video ekleyebildiğim için yada ben öyle sanıyorum aslında eklemek istediğim bir video daha vardı.Kızlar normal hayatta o kadar neşeli o kadar doğallar ki çok güldüm şu videoya.Buyrun izlemek için buraya tıklayın.

Devamını Okumak İçin Tıkla

14 Temmuz 2012 Cumartesi

Extravagant Challenge - Siwon, DongHae ve Ivy Chen Bir Arada


Bugün, Extravagant Challenge, Skip Beat adlı Japon mangasından uyarlama bir dizi ile karşınızdayım.Anime severler animesini de izleyebilirler, gayet güzeldi.Dizimiz Tayvan yapımı ancak 2 başrol oyuncusu da koreli.Başrollerde "ahh analar neler doğuruyor" dedirten cinsten, SuJu'nun 2 yakışıklısı Siwon ve DongHae.Bayan başrol ise Hear Me (12. Taipei Film Festivali-En iyi kadın oyuncu), Smilling Pasta, Meteor, Butterfly, Sword ve dahasından aşina olduğumuz şeker şey Ivy Chen.

Dizinin konusu ise, Gong Xi (Ivy Chen) çocukluk aşkı Bu Puo Shang (Lee DongHae) ile yıllar önce evlerini terkedip birlikte yaşamaya başlarlar.Çünkü BPS ilerde çok ünlü bir şarkıcı olmak istemektedir ancak babası buna karşı çıkar.BPS, Gong Xi'nin kendisine olan zaafını bildiğinden onu hizmetçisi gibi kullanmıştır.Gong Xi'nin de bundan mutsuz değildir çünkü delice aşık olduğu BPS için birşeyler yapmak onu mutlu etmektedir.Gong Xi, BPS'ında onu sevdiğini ve ileride evleneceklerini düşünmektedir.Gong Xi birgün, artık çok ünlü bir şarkıcı olan BPS'ın menajeriyle kendi hakkında konuştuklarına -onu sevmediğini, onun gibi tipsiz bir kıza asla bakmayacağı ve onu yanında sadece ayak işlerini yapması için getirdiği vs.- şahit olmasıyla Gong Xi ondan intikam almaya yemin eder.Amacı ondan daha ünlü olup onu bu yaptıklarına pişman etmektir.Bu intikam ateşiyle -ciddiyim :D - Tayvanın en ünlü şirketi olan LME'ye girmeye karar verir.LME'nin en önemli artisti Dun He Lian (Choi Siwon) ile tanışmasıyla artık Gong Xi için değişim, aşk, arkadaşlık macerası başlamış olur.

Evet kısaca dizimiz bu yapılanma üzerine kurulu.Peşin peşin söyleyeyim bu diziyi  herhangi bir ekşın beklentisiyle izlecekseniz boşa hayal kurmayın.Son bölüme kadar ümitle beklememe rağmen tatmin edici bir ekşın sahnesine denk gelmedim.Bunun sebebinin hayran endişesi olduğu kesin.Çünkü Siwon ve DongHae hayranları dizide olacak herhangi bir yakınlaşma sahnesine şiddetle karşı çıkmıştır.Hatta Siwon ve Ivy'nin öpüştüğü hakkındaki dedikodular hemen kanal tarafından yalanmıştır.Görebileceğiniz en büyük ekşın şunlar;



Ekşın yerine güzel bir arkadaşlık, azim başarı öyküsü izlemek isterseniz buyrun, gayet güzel bir dizi sizi beklemekte.

Siwon için başlayıp DongHae hastası oldum bu dizide.Turuncu saç çok yakışmış çok şekerdi <3<3<3<3<3

Hi Bro :D :D


Vuuuuuuuu sen insan mısın hacı? :P


 Siwondaki ifadeye bakın :D:D:D

Dizinin SuJu tarafından söylenen SOLO isimli şarkı güzeldi çok enerjik bir parça.Dinledikçe insanın diline solanıyor solo solo diye :D




Devamını Okumak İçin Tıkla

12 Temmuz 2012 Perşembe

Her 5 Kişiden Biri Çince Konuşuyor!


Çin Halk Cumhuriyeti'nde 56 farklı ulus yaşamaktadır.Çinceye Han Ulusunun dili anlamında Hànyǔ -hanyü-  (yǔ = 语 dil demektir) denmektedir.Günümüzde Standart Çince yada Çağdaş Çince diye adlandırdığımız Pǔtōnghuà Çin'in resmi dilidir.
Çince'de neden farklı anlamlar için aynı kelimeler kullanılmıştır?
Herkes gibi önceden Çinlilerde iletişim kurmak,birşeyler anlatmak için işe resim çizerek başlamışlardır.Zaman geçtikçe bu resimler belirli sembollere dönüşerek çincenin temellerini atmış diyebiliriz.Daha sonra bu şekiller daha taşınılası şeyler, mesela bambu çubuklar üzerine yazılmaya başlamıştır.Burdan sonrası hepimizin Uzakdoğu filmlerinden hatırlayacağımız şu tomarlara dönüşmüştür.
Ee bu kağıt değil bittikçe bir çırpıda yenileyemiyorsun, uzun uzadıya yazamıyorsun. İşte bu sorunda Çinlileri bir sözcüğe birden fazla anlam verip az sözcükle çok şey anlatma derdine düşürmüştür.

Çince'de Harf Diye Bir Kavram Yok
Yeri gelmişken çoğu kişinin düştüğü bir hatayı düzeltmek istiyorum.Genelde insanlar bana çincede kaç harf var gibi sorular yöneltiyor.Arkadaşlar çincede harf diye bir kavram yok.Çincede sözcükleri im adını verdiğimiz şekiller,ideogramlar  oluşturuyor.Her im'in bir anlamı vardır.Ve bu imler yanyana gelerek cümleyi oluştururlar.

Bir sözcüğe birden fazla anlam görev yükleniyor dedik ee o zaman nasıl ayırt ediyorlar hangi anlamda yada görevde kullanıldığını?İşte bu sırada devreye çincenin benim için en zor kısmını oluşturan tonlar giriyor.Tonlar, çincede yazılışları farklı olupta aynı sesle söylenen bir yığın sözcük vardır.Hatta yazılış okunuş ve ses tonu aynı olanlar dahi mevcut.

Peki Nedir Bu Tonlar?
Çince'de 5 farklı ses tonu bulunmaktadır.5. ton çok kullanılmadığı için genelde 4 ton olduğu söylenir.
1.Ton: Diğer bir adı düz tondur.Yüksek bir tonda başlayıp yine yüksek tonda bitirmektir.Dinlemek için tıklayın
2.Ton: Diğer adı yükselen tondur.Orta seviye bir sesten başlayıp gittikçe yükselir. Dinlemek için tıklayın.
3.Ton: En sevdiğim ton budur.Söylemesi çok keyifli.Sözcüğü dalgalandırıyorsunuz bu tonda.Tonunuz önce alçalıp sonra yukarı çıkmalı. Dinlemek için tıklayın.
4.Ton: Herhalde en kolay ton 4. tondur.Yüksek bir seviyeden direk alçalan bir ton. Dinlemek için tıklayın.
                                 
1.mā 媽 (anne) 
2.má 麻 (susam)
3.mǎ 馬 (At) 
4.mà 罵 (hakaret etmek)

Tonlamayı daha iyi anlayabilmeniz için bana çok yardımcı olan Yang Yang isimli bir jie (abla) 'nin videosunu izlemenizi tavsiye ederim.İngilizce anlatıyor ama karmaşık bir ingilizce değil anlayabileceğinizi umuyorum.Tonları anlatmaya 3.14 den sonra başlıyor fonetiği gerçekten başarılı bir şekilde anlatıyor.Ayrıca çok şeker birşey yaa mimikler falan harika :)



Pinyin Nedir?
Pinyin, çincenin latin harfleriyle yazılmış halidir.Peki nasıl ortaya çıkmıştır?Çinliler, kendi resim yazılarıyla geçinip giderken, Çin'e gelen yabancılar karşılaştıkları bu karmaşık şekiller karşısında önce bi dumura uğrarlar :D Baktılar olmuyor, ezberleyemiyorlar kolay kolay, kendilerine bu imleri okumak için bir yazı sistemi geliştirirler.Ortaya farklı farklı sistemler çıkınca Çin Halk Cumhuriyeti bu işe el atıp, kendi dilini yabancıların daha rahat öğrenmesi için bir sistem çıkarır ve buna pinyin adını verir.
TürkçeMandarinPinyin
Merhaba!你好!nǐhǎo!
Adınız nedir?你叫什么名字?Nǐ jiào shén me míng zi?
Benim adım ....我叫 ....Wǒ jiào ....
Nasılsınız?你好吗?nǐ hǎo ma?

Bugünlük bu kadar arkadaşlar.Umarım yararlı olmuştur bu post.Çince inanın biz Türk insanının beynine kazındığı gibi öğrenilmesi imkansız bir dil değil evet zor ama ne kolay ki? Neyi yattığımız yerden öğreniyoruz ki? -tamam öğrenenleriniz varsa 1 dakikalık saygı duruşuna davet ediyorum arkadaşlar :D - Son olarak şaka değil her 5 kişiden biri Çince konuşuyorsa, bu 5 kişiden biri de neden sizi olmayasınız? 


Devamını Okumak İçin Tıkla

9 Temmuz 2012 Pazartesi

Love in Disguise - Sizin Ruh Eşiniz Nerede?


Farkettim ki ne kadar uğraşsam da üstünkörü bir anlatım kullanamıyorum."Al şundan da ye bundan da" deyip ağzımıza yemek tıkan teyzeler gibi illa herşeyini anlatacağım, anlatmazsam içim kalır.Ama bu kez spoiler vermeden bir film anlatmaya çalışacağım sizlere.2010 yapımı bir romantik komedi.İzlemekten en çok zevk aldığım türdür romantik komedi.Love in Disguise,  Jay misali hem yönetmen koltuğunda hemde oyuncu kadrosunda yer alan müzik dehası Wang Lee Hom'un ilk film deneyimi.Birçok işi bir arada yaparken aynı zamanda birbirinden harika estrümanlarda çalıyor.Ben en çok geleneksel çin müzik aletleriyle harmanlar yapmasına bayılıyorum.Sizi bilmem ama ben geleneksel çin müziğini çok seviyorum acayip dinlendirici bir havası var.Hatta Çin'e gittiğimde Guzheng çalmasını öğrenmeyi çok isterim! :)



Du Ming Han (Wang Lee Hom) çok ünlü bir pop şarkıcısıdır.Bir gün konser çıkışı arabayla giderken Xiao Qing'e çarparlar, çarpmanın etkisiyle Xiao Qing, Guzheng'ına -geleneksel bir Çin çalgısı-  zarar gelip gelmediğini kontrol etmek için hemen oracıkta birşeyler çalar.Onun çalmaya başlamasıyla Du Ming Han havada uçuşan kelebekler görmeye başlar.DmH, onun ruh eşi olduğunu düşünmektedir.Bunu daha iyi anlayabilmek ve kafasındaki karışıklıktan kurtulmak için  kızla tanışmak ister.Xiao Qing, üniversitede geleneksel Çin müziği bölümünde okumaktadır.Du Ming Han'da kılık değiştirip hemen gider okula kaydolur.Derste hocası bir hikaye anlatır, birbirinin ruh eşi olan ziqi ve boya hakkında.Biri müzik çaldığında diğeri farklı alemlere dalmaktadır.DMH'da Xiao Qing'in müzik çaldığını duyunca kendisine olanlarla aynı olduğu için onun kendisinin ruh eşi olduğuna karar verir.
İlk başta Xiao Qing'in başkasına aşık olmasına aldırış etmez.Hatta sevdiği çocukla arasını yapmasına bile yardım eder.Ancak DMH, zamanla onun bu doğal ve duru hallerine aşık olur.Kimse köyden gelmiş bu ikili ile takılmaz, kaale almazken, Xiao Qing DMH'ın kılığına bakmaksızın ondan hoşlanır.


Tanınmamak için kılık değiştirme denemeleri ve Usame Bin Ladin espirisi çok komikti :D En sonunda sahnenin üstünden düşüpte, böyle bir giriş düşünmemiştim tarzı birşey diyor ya o sahne de çok komikti :D




Film milm bahane siz asıl dünyalar güzeli Yi Fei'ime bakın.Türkiye'de genel onu Yasak Krallık filmindeki rolünden tanır.Ama onun haricinde bir sürü filmi,dizisi ve şarkısı var.Hala çinceye şans vermiyorsanız japonca albümü de mevcut.Ben şarkıcılığından çok oyunculuğunu ve kendisini seviyorum.Tam anlamıyla hastayısım yahu bu hatunun, son derece doğal ve çok sevimli.Yüzünden böyle bir  saflık akıyor maşallah.Ayrıca çinliler çirkindir diyenlere bir kapak olsun.Hatta ara ara kişi tanıtımları da yapmayı planlıyorum.Bekleyin de görün ne güzeller ne yakışıklılar var.Merak edenler için şarkılarından biri.



Film özellikle müzik yönünden çok doyurucuydu.En çok DMH ve arkadaşının okula kaydolurken müdürün önünde yaptığı gösteri bir harikaydı.Tek bu videoyu bulabildim görüntü ve ses kalitesi pek iyi değil o yüzden siz illede filmden izleyin derim o sahneyi.



Ayrıca filmde çalan Wang Lee Hom'un kendi seslendirdiği All the things you never knew - Ni Bu Zhidao De Shi parçası Lee Hom'un en sevdiğim parçalarından biridir.Ayrıca DMH'ın filmin sonunda okulda sahnede söylediği parçada çok hoştu.Dinlemenizi öneririm^^



Bunlarda ikilinin Cosmopolita'nın 2010 ağustos ayı sayısı için çekildikleri düğün resimleri.Çok tatlı çıkmamışlar mı :) :)





Devamını Okumak İçin Tıkla

5 Temmuz 2012 Perşembe

Summer Times - İçinizi Isıtacak Sımsıcak Bir Yaz Aşkı


Şu sıcak yaz aylarında film izleyecek olsam heralde bu filmin adı direk dikkatimi çekerdi.Kimin çekmez ki "Summer Times"! Çağrıştırdığı şeyler direk; kum,güneş, deniz..Ama ben soğuk bir kış akşamı izledim :D Sıcak havanın haricinde çok da birşeyde gözüm kaldı desem yalan olur.Lakin öyle adının yaşattığı haz kadar, cıvıl cıvıl bir yaz filmi tadında değildi.Zaten filmin türü dram.Dram deyince de öyle Misa gibi birşey beklemeyin ki bence sadece son 20 dakikası falan dramımsı (?) idi.Onun haricinde romantik, sakin bir yaz aşkı filmi izlemeye kendinizi hazırlayın.Evet bu filmi tek kelimeyle ifade etmem istenseydi, seçimim "sakin"den yana olurdu.

Konusu; Ah Kwan (Bryant Chang) , kendi halinde, turistten başka kimsenin uğramadığı, gidenlerinde genelde bir daha dönmediği sessiz sakin küçük bir adada yaşamaktadır.Babasının terk edişinden sonra sinir krizi geçirip akli dengesini kaybeden annesinin tüm ihtiyaçlarıyla Kwan ilgilenmektedir.Bir gün en yakın arkadaşı Sha Chong ile, yerde bir cep telefonu bulurlar.Telefonu kurcalarken manzara resimlerinin içinde çirkin bir kız resmi görürler.Sha Chong, telefonun bu kıza ait olduğunu sanıp telefonu başından savmak ister.Ve telefonu Kwan'a verir.Aslında telefon o çirkin kıza değil, daha önce ayaküstü gördükleri Chen Wen Qing'e (Shara Lin) aittir.

Kwan telefonu sahibine vermek için gittiğinde bu kızın o kız olduğunu anlar ve bu günden sonra sıkı arkadaşlıkları başlar.Kwan ve Sha Chong, Wen Qing'in rehberi olup her gün adanın bir yerini gezmeye götürürler.Sha Chong da Kwan gibi Wen Qing'e aşık olmuştur ancak Wen Qing'in Kwan'a karşı boş olmadığını bildiği için sadece bakmakla yetinir.Kwansa, Wen Qing'in kendisine her gün daha da yaklaşan haline karşı çok temkinli davranmaktadır.Çünkü herkes gibi onunda bu sıkıcı adadan vakti gelince gideceğini düşünmektedir.Ancak Wen Qing ona gerçekten aşık olmuştur ve onu terk etmeyeceğine, bu adadan gitmeyeceğine dair söz verir.Daha fazla dayanamayan Kwan, Wen Qing ile bir aşk yaşamaya başlarlar.

Kwan bir gün kalktığında Wen Qing'in hiçbirşey söylemeden adadan ayrıldığını öğrenir.Hatta gittiğinden beri mail dahi atmamıştır.Aradan zaman geçtikten sonra Wen Qing mail atmaya başlar, artık hergün yeni bir mail atmaktadır. Bir gün Kwan yürürken Wen Qing'in piyano sesini duyar ve onların evine koşar, Wen Qing geri dönmüştür.Ancak Wen Qing'de bir gariplik vardır.Bu yaz yaptığı ve söylediği şeyler geçen yazdan farklıdır.Çünkü aslında o Wen Qing değil onun ikiz kardeşi Wen Jing'dir.( Mesela geçen yaz en çok çilekli dondurmayı sevdiğini söyler, bu yaz ise onu sevmediğini karamelliyi sevdiğini, geçen yaz tünellerden nefret ettiğini bir daha girmek istemediğini söyler, bu yaz ise ilk tünellere gitmek ister) Kwan bu durumu yadırgasa da onunla güzel bir yaz geçirir. Ancak bir gün şans eseri ada mezarlığında Chen Wen Qing'in adının yazılı olduğu bir mezar görür.O an bir şeyler döndüğünü anlar.Aslında Wen Qing yıllardır cilt kanseridir.O yaz hastalığı çok ağırlaştığı için adadan ayrılmış ve vefat etmiştir.Ancak Kwan'ı yüz üstü bırakmamak için ölmeden önce bir sürü e-posta yazar ve bunları ikiz kardeşinden her gün göndermesini ister.İlk başta sadece rol yapan Wen Jing zamanla oda ablası gibi Kwan'a aşık olur.Sizce Kwan, Wen Qing'i unutup kardeşiyle yeni bir başlangıç mı yapar yoksa hayatına eskisi gibi devam mı eder?Sizce Kwan'ın seçimi ne olacak? -Ben olsam kardeşiyle devam ederdim zaten ikizmiş ne fark eder adjasjgdahasdjklmgagsjss -


Son olarak dizinin müzikleri oldukça dinlenilesiydi.Benim seçtiklerim;


Al bunu ninni niyetine dinle :D Yeni nesil ninni :P

******

 + Geri mi dönüyoruz?
  - Geç kalırsak teyzen endişelenir.
 + Keşke yazı hiç bitmeyecek bir yolda geçirebilseydim.Sona                                  ermeyen bir yol var mı?
 Sonrası ;
Devamını Okumak İçin Tıkla

2 Temmuz 2012 Pazartesi

Fated To Love You - Kaderde Varsa Prens Geç De Olsa Gelir!


大家好!DaJiaHao! Herkese Merhabalar!
Bu blogdaki ilk dizi tanıtım yazımla karşınızdayım :) Yazmakta inanın biraz zorlandım.Neden mi? Genelde sevdiğim bir şeylerden bahsedeceğim zaman içimdeki duyguları tam tarif edememekten, sizlerin bu güzelim şeyleri kaçırmanızdan korkuyorum.Herkes izlesin, gelsin ardından çekiştirmelerini yapalım, neleri sevdik, nelere güldük.Ben başlayayım anlatmaya bakalım sizlerde sevecek misiniz.Bu dizi 43. Golden Bell ödüllerinden en iyi tv dizisinden tutunda en iyi kadın oyuncu ödüllerine kadar bir çok dalda ödül kazanmış.Haketti mi ımm ilk 12 13 bölüm üzerinden konuşursam kesinlikle hakettiğini düşünüyorum.Diziyi detaylıca anlatmaya geçmeden önce, izlemeyi düşünenlere spoiler vermeden kısaca konusundan bahsedeyim.
Chen Xin Yi, herkesin ezip geçtiği, kötü giyinen çirkin bir kızdır.Sevgilisiyle arasını düzeltmek için gemiyle kısa bir seyahate çıkmaya karar verir.Ji Cun Xi'de sevgilisi Anna'ya evlenme teklif etmek için o da aynı gemiye biner.Ancak işler hiç de planladıkları gibi gitmez.İkiside aldıkları ilaçların etkisiyle hiçbir şeyin artık eskisi gibi olmayacağı bir şey yaparlar.Xin Yi ilacın verdiği uyuşukluk ve baş dönmesiyle yanlış odaya girer ve yatağa atar kendini.Akşam odaya gelen Cun Xi hem ilacın etkisiyle hemde odanın karanlık olmasından, yataktaki kişiyi sevgilisi Anna zanneder.Xin Yi'de gelen kişiyi sevgilisi Gu Chi zanneder.Ee ateşle barut yanyana durur mu hiç! İkiside bir karışıklık olduğunun farkına varmadan birlikte olurlar.Birbirlerini hiç tanımayan  2 kişinin birlikte olmasındaki şok yetmezmiş gibi birde Xin Yi, Cun Xi'den hamile kalmıştır! E bide bunu Allah'tan arayan torun sevdalısı büyükanne öğrenirse! Gerisini artık sizin hayal gücünüze bırakıyorum.Çok keyifli bir dizi sizleri bekliyor.İzlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.En azından ilk 10 bölümü kesin izleyin derim^^

*********************************************************************SPOİLER******************************************************************

Başrol kızımız Chen Xin Yi (Chen Qiao En) , çirkin Betty'nin çinli versiyonu gibi.Lüks bir şirkette çalışıp, aslında oraya ait olmadığı bariz bir şekilde görülen, iş arkadaşlarının tüm ayak işlerine bakan,çirkin saf bir kızdır.Herkes ondan istediği şeyleri, yüzüne söylemeye bile tenezzül etmeyip, küçük yapışkanlı not kağıtlarına yazıp  Xin Yi'de nereyi boş bulurlarsa yapıştırıverirler.Oda bu durumdan pek hoşnut olmasa da çevresindeki insanları mutlu edince kendi de mutlu olan bir kişiliğe sahiptir.Herkes eve giderken o gece yarılarına kadar iş arkadaşlarının ayak işlerini yapar.Sahtekar sevgilisi  Gu Chi tarafından terkedilmenin eşiğinde olan Xin Yi, onu kaybetmemek için onunla romantik bir "gece" geçirmeye karar verir.Tüm parasını kısa romantik bir gemi seyehatine yatırır.Amacı aşklarını -aslında var olmayan aşklarını- yeniden canlandırmaktır.Her daim Chen Xin Yi'nin üstünden geçinen Gu Chi beleşten bir tatile hayır demez ve kabul eder.Tabii burda da rahat durmaz daha ilk dakikadan gider kendine başka bir kadın bulur.Xin Yi, Gu Chi için odayı hazırlarken nezle olmak üzere olduğunu farkeder.Sürekli hapşırmaktadır.Gu Chi'yı rahatsız etmemek ve geceyi mahvetmemek için ilaç içer.Ancak reçetede uyuşukluk ve baş dönmesi yapabilir uyarısı dikkate almaz.Xin Yi'nin bu dikkatsizliği bakın başına ne dertler açacak  :D

Gelelim sana, Ji Cun Xi (Ethan Ruan) Mo Fa Ling adında temizlik ürünleri satan çok ünlü bir şirketin tek varisidir.Tek torun olduğundan, ölmeden önce torununu görmek isteyen, çocuk delisi büyükannesi ona sürekli evlenip çocuk yapması için baskı yapar.Aslında Cun Xi'de balerin sevgilisi Anna ile evlenmeyi istemektedir ancak Anna her zaman kariyerini daha ön planda tutmaktadır.Cun xi her zaman 2. planda olmasına, sürekli ekilmesine rağmen Anna'yı çok sevmektedir.Daha fazla dayanamaz ve Anna'ya romantik bir gemi turunda evlenme teklif etmeye karar verir.Heheh evet doğru tahmin ettiniz Xin Yi ile aynı gemi :D Ee nasıl olduda bu iki zıt kutup bir araya geldi, hatta kolayca ayrılıp gidilemeycek bir sebepten ötürü? İşte bu noktaya Jiang Mu adasının (Chen Xin Yi'nin yaşadığı ada) yaşam kaynağı şampuan fabrikasının müdürü Wu Lu Lu ve oğlu Wu Qi Qi (Xin Yi'nin eniştesi) devreye girer.Ji Cun Xi, adadaki fabrikayı kapatmak istemektedir bu yüzden onu engellemek için ona şantaj yapmaya karar verirler.Cun Xi ile konuşurken gemide kaşla göz arasında Nuri Alço misali içkisine ilaç katarlar.Eveeet Cun Xi'miz de hazır! :D
  • Koreseverlere Ethan Ruan tanıdık gelmiş olabilir, özellikle Yoon Eun Hye fanlarına.Çünkü bu ikilinin birlikte rol aldıkları bir telefon reklam filmi var.İzlemek isteyenler için;



Wu Lu Lu ve Xin Yi'nin eniştesi gizlice Cun Xi'nin odasının kapını açarlar.Amaçları tuttukları bir kadını Cun Xi'nin odasına sokup şantaj için onların fotoğraflarını çekmektir.Cun Xi 1009 numaralı odada, Xin Yi'de 1006 numaralı odada kalmaktadır.Onlar kapıyı açmak için zorlarken kapının numarasındaki 9 ters düşüverir ve numara 1006 olur.Xin Yi hem ilacın verdiği baş dönmesiyle hemde 9un 6 olmasıyla Cun Xi'nin odasına girer ve yatar.Burdan sonrasıda yukarıda bahsettiğim gibi işte :D :D

Dylannnnnn! (Baron Chen) Kızımızın kurtarıcısı peder Dylan! Peder değil aslında ama ufak bir yanlış anlaşılma yüzünden Xin Yi ilk başta Dylan'ı peder zanneder.Aslında çok zengin bir iş adamıdır Dylan.Xin Yi'nin ne zaman başı sıkışsa hemen yardımına koşar.Xin Yi'de tüm yaşadıklarını, hissettiklerini, samimi bir kız arkadaşına anlatır gibi hep gider Dylan'a anlatır.İlk başta Dylan, Xin Yi'ye hem kaybolan kız kardeşi hatırına hem de ona acıdığı için yardım eder.Ancak bir süre sonra ona aşık olmaya başlar.Hatta Cun Xi ile boşandıklarında Xin Yi'yi alıp Shanghai'a götürür ve Xin Yi'nin bu acınası halinden,anılarından kurtulmasını, burada yeni bir başlangıç yapmasını ister.Aradan geçen iki yılda kimsenin takmadığı, kullanıp kenara attığı biri olan Xin Yi, Dylan'ında yardımıyla gelişir, usta bir sanatçı olur.Xin Yi'nin kişiliğinden tutun, giyim kuşamına kadar herşey değişmiştir.Ancak değişmeyen birşey vardır ki Cun Xi'ye karşı hissettikleri.Dylan'ın tüm çabalarına rağmen Xin Yi onun aşkını kabul etmez.-Her zaman ki gibi! Ağzını gözünü dağıtcan görcekler cık cık cık -



Shi An Na - ismi, ünlü Rus balerin Anna Pavlova'dan esinlenilmiştir-, Cun Xi'nin Goong'daki Min Hyo-rin kılıklı sevgilisi, aynı zamanda Dylan'ın küçükken kaybolan kız kardeşi.Anna Cun Xi'yi sevsede her zaman bale ve kariyeri ondan önde gelmiştir.Hayali bir gün Lincoln Center'da Odette (Çaykovski'nin ünlü eseri Kuğu Gölü balesindeki ana karakter) 'i oynamaktır.Cun Xi ile gemide seyahate giderken Odette'yi oynama teklifi alınca Cun Xi'yi ekip New York'a gider.Anna gider, Xin Yi gelir :D Tabii sonra geri dönüyor ancak herşey için çok geçtir.Cun Xi her ne kadar kabul etmek istemese de Xin Yi'ye kalbini kaptırmıştır.Genelde arabozucu ikinci bayan elemanlardan nefret ederim ama Anna'ya acıdım.Düşünsenize, sevgiliniz, siz yokken başka bir kadınla birlikte oluyor, tutuyor bu kadınla evleniyor üstüne birde çocuk bekliyorlar!! Hangi kadının yüreği kaldırır bu kadar ekşını! 
Ana karakterlerimiz işte böyle.Geride çok sevdiğim yan karakterler de var.Cun Xi'nin babaannesi, Xin Yi'nin evlendiği halde beleş yemek için hala ana evine gelip duran şişko ablası, Cun Xi'nin akıl hocası ama akılsız asistanı Anson..Heheh Anson'ın konuşmamak için mecazen ağzına fermuar çektiğinden Cun Xi açmadan nefessiz beklediği sahneler acayip komikti.Yok böyle bir salaklık :D İzleyince ne dediğimi daha iyi anlarsınız.İlk başlarda Xin yi'nin ailesinin olduğu bölümler biraz canınızı sıkabilir hatta annesinin lehçesi -bildiğim kadarıyla kantonca- acayip sinir bozucuydu.Zaten dikkatli izlerseniz konuşmalardaki farkı görebilirsiniz.
Ayrıca Çin dizileri Kore dizilerine nazaran daha müstehcen sahneler içeriyor.Son bölümlerde bile zar zor görebildiğimiz yakınlaşma sahneleri bu yapımlarda daha bol. :D


Aşağıdaki şarkı dizinin ostlarından sevdiğim şarkı olur.Tek kelimeyle harika bir şarkı   dilinize dolanmamasına imkan yok^^
Chin Hsiu - Wo De Kuai Le -My Happiness


Bu da dizide çalan başka bir parça - Wu Zhong Ming ft. Yuan Ruo Lan  / Xin Yuan Ban Li Tie




Xin Yi : Ama 40 yaşımıza geldiğimizde sadece ikimiz olacağız..50 yaşına geldiğimizde de..60 ve 70 yaşımıza geldiğimizde de bir başımıza olacağız..Çok yalnız hissetmeyecek misin?
Cun Xi : 40 yaşımızda birlikte çalışıyor olacağız, olacaklara birlikte karar verip, herşeyi paylaşacağız.50 yaşımızda dünya seyahatine çıkarız, birlikte mutlu olup hayatın tadını çıkarırız.60şımıza geldiğimizde el ele yürüyüşe çıkar konser izlemeye gideriz.Birlikte dünyadaki sergileri görmeye gideriz.70imize geldiğimiz zaman aynı hastalığa yakalanırız ve birbirimize "bügunkü ilacını aldın mı" "tansiyonun bugün nasıl" deriz.Chen Xin Yi'm ile olduğum sürece bu bana yeter.

Bence izleyin hiç birşey kaybetmezsiniz.Ben severek izledim.Harika demiyorum ama 10 üzerinden 7.5 veririm.Son olarak Allah herkese Cun Xi'nin babaannesi gibi kayınvalide nasip etsin tütütü! :D :D
Devamını Okumak İçin Tıkla