Sayfalar

4 Haziran 2012 Pazartesi

Yeniden Merhabalar!


Merhaba arkadaşlar!
Sonunda bahsettiğim Çin blogumu açabildim.Umarım tasarladığım doğrultuda ilerleyip,güzel şeyler ortaya çıkarabilirim.Şuan internette Kore ve Japonya hakkında dizilerinden tutun müziklerine, tv programlarına kadar hemen herşeyi biliyoruz, bir tık'la ulaşabiliyoruz.Ama Çin hakkındaki bilgilerimiz 'böcek yiyen, pis insanlar'dan başka birşey değil.Ki diğerlerinin yemediğini kim söyledi? (:S) İşte bu blogu açmadaki ilk sebebim uzakdoğunun görünmeyen ama aslında hepsinden fazla şeyi bünyesinde barındıran bu koca ülke hakkında yeni şeyler göstermek, Çin hakkında bildiğimiz yanlış bilgilerden kurtulmak,benim gibi farklı arayışlar içinde olanlara yeni şeyler tattırmak.Biliyorum, benim gibi sizede korece ve japoncaya alıştığımız için çince çok garip gelebilir, hatta benim gibi -önceden- kulak tırmalayıcı bulabilirsiniz.Ancak bir süre sonra dinleye dinleye,biraz da bu işin içine girince, artık çince benim için itici olmaktan çıkıp, çok eğlenceli,ilgi çekici ve hoş bir dil olmaya başladı.Çok samimi söylüyorum ilk baştaki düşüncelerime nazaran çinceyi gerçekten çok havalı ( :P ) buluyorum artık.Sanki hangimiz ilk Kore dizimizi izlediğimizde koreceye bayılarak izledik ki.İtiraf edin sizde benim gibi habire ağzını çocuk gibi yamultan,sözcükleri uzatan unnilerimizin ağzını yüzünü dağıtmak istemedik.Ben istedim :D Ama sonra izledikçe kulağa hoş gelmeye,alışmaya başladım ki müptelası olup çıktım.O yüzden sizlerden çinceye bir şans vermenizi istiyorum.Bırakın kulağınız alışsın bu yeni dile.Kim bilir belki sizde benim gibi seversiniz.. :)

6 yorum:

  1. Vay canına bir tanede Çin bloğumuz olmuş! Hayırlı olsun secret;) Diğer uzakdoğu ülkeleri kadar Çin'e de bir şans verilmesi gerektiğini düşünen biri olarak burayı açmana çok sevindim. Anlaşılan bloğun tasarımına uğraşmıssın ama değmiş, çok güzel olmuş. Umarım elinden geldiğince güncel tutarsın bloğu, şimdiden kolay gelsin;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 谢谢!Xiexie!Teşekkürler!
      Evet uzun zamandır açmayı istiyordum bu blogu.Çünkü Uzakdoğu sadece Kore'den yada Japonya'dan ibaret değil.Orada Uzakdoğu'yu Uzakdoğu yapan bence en temel taş olan Çin'i bence herkes es geçsede keşfedilmesi gereken inanılmaz bir ülke.İnanılmaz farklı bir kültür.Umarım güzel bir blog olur.
      Bu arada evet tasarımı için baya uğraştım ama hala eksikleri var sanki.İnsanlar girer girmez Çin ile alakalı bir bloga girdiklerini farketsinler istedim.Şimdilik bu kadar yapabildim :D

      Sil
  2. itiraf ediyorum 5 yıl önce bana "sen korece okuyacaksın" deseler "olabilir" derdim ama "çince okuyacaksın" deseler "saçmalama ya ne çincesi meh" der geçerdim :D ama geçen seneden beri sinolojiye girmeye çalışıyorum :D blogunu daha şimdiden çok sevdim diyebilirim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat süprizlerle doludur diye boşuna demiyorlar.Ben bile her ne kadar Uzakdoğu'yu sevsemde hiçbir zaman dillerini okumayı hayal etmemiştim.Ama bak şimdi burdayım hemde çinceyle :D Eğer istiyorsan kimseyi takma bırak konuşsunlar ben kendi yaşadıklarımı bi anlatsam..Hakkında herşeyin hayırlısı^^

      Sil
  3. Hayırlı uğurlu olsuna geldim çingu! Kollarımdaki sarmaları, börekleri nereye koyayım? :P
    Öncelikle blog ismine bayıldım. Teman da çok tatlı olmuş, tamda Çin'e olan aşkını yansıyor. Kore dışında başka tatlar okumak için can attığım bu günlerde imdadıma yetiştin. Tekrar hayırlı uğurlu olsun, bol bol yorumlarla dolsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh oh böyle misafire can feda sarmayada bayılırım :P
      Blog ismini koyarken biraz kararsız kalmıştım ama beğenmene sevindim.
      Wordpresste her istediğimi yapamıyordum bende Blogspot'a geçtim sırf tema vs. için.Blogspot için inanılmaz şeyler var ya internette.Başına bir oturmaya kalkamıyorum :D
      Ayrıca hep aynı tat nereye kadar arada çin işi bişilerde sıkıştırıveririz^^

      Sil