Sayfalar

21 Haziran 2012 Perşembe

Secret - Sır - Ters köşe edilmenin böylesi O.o


Bugün sizlere fantastik yönü ağır basan yer yer romantik, ilginç bir filmden bahsedeceğim.Eski bir film, çoğunuzun izlediğini biliyorum.Hatta size birkaç çingu yazısı; bu ve bu.Uzun zamandır kendime bir Çin blogu açmak istediğim için bu filmi diğer blogumda yayınlamadım.Konsepte uysun diye arşive kaldırmıştım.Sonunda tozlu raflardan indirme zamanı :)
Konusu ise, çok yetenekli olan Jay -gerçek hayatta da bir farkı yok hani 10 parmağında 10 mağrifet olan  tabiri caizse Tayvan'ın G-Dragon'larından biridir kendisi, ayrıca benim Çince aşkımın sebeplerinden biridir.İnanılmaz sempatik bir insan :) Aşağıdaki ablam onun şarkısının ona verdiği ilhamla kahve lekesinden portresini yapmış.Hobaaa ne ettin bacım!



Portre çizmek resmin en sevdiğim dalıdır.O yüzden işin zorluk derecesinden az çok anladığım için ablacım önünde saygıyla eğiliyorum.Çok ilginç birşey değil mi? Sen git bizim pis,leke diye baktığımız şeyden bunları çıkart. O.o
Neyse filmin konusuna geri dönersek, ha Jay diyorduk, Jay, babasının öğretmenlik yaptığı başka bir okula transfer olur.Okulda ne okul ama! Yeşillikler arasında güzel olduğu kadar eski, tarihi bir hazine.Jay, bu okuldaki ilk gününde okulu gezerken bir piyano sesi duyar ve sesi takip eder.Ses, Rain isimli bir kızdan gelmektedir.Bu kısa tanışmayla asıl filmimiz başlamış olur.Jay bir ara Rain'e çaldığı parçasının ismini sorar.Rain'de ona parçanın isminin 'sır' olduğunu söyler.Jay gibi bizde ilk başta bu ismin ne anlama geldiğini anlamıyoruz.Hatta bu tarz küçük oyunlarla kur yaptığını bile düşünmüştüm :D Ancak daha sonra Rain'in aslında ne demek istediğini anlıyoruz.
Gün geçtikçe Rain ve Jay yavaş yavaş birbirlerine aşık olurlar.Çok saf, temiz bir aşk ama.Hani eski zamanlarda kız erkeğin yüzüne bile bakmaktan utanır ya onlar gibi çocuksu.Bisikletle kızı eve bırakmalar, kızın ailesi görmesin diye evin yakınlarında ayrılmalar falan..Filmin ilk yarısında bu tarz bir gidişat görüyoruz ama bu sizi kandırmasın lakin benim gibi ters köşeye yatabilirsiniz.Asıl film ikinci yarıdan itibaren başlıyor bence.Çok sakin bir halde romantik bir aşk hikayesi izlerken birden kendinizi heyecanla 'oo noluyo,aa demek o yüzden,aa bak sen şuna' gibi konuşmalarla bulabilirsiniz.Çünkü ilk yarıda normal görünen birçok sahnenin içine birşeyler gizlenmiş ve biz bunları ikinci yarıdan sonra çözmeye başlıyoruz.En sevdiğim tarz!
Oyuncular hoşunuza gitmedi diyelim, filmin koonusunu da beğenmediğiniz ama beğeniceğinizden adım gibi emin olduğum bir şey var ki o da filmin müzikal havası.Piyano sahnelerine bayılacaksınız.Yani benim bayılmam en sevdiğim enstrümanın piyano olmasından kaynaklanmıyor yada çok sevdiğim bir sanatçının çalmasından kaynaklanmıyor.-Tamam onlarında etkisi var yalan söylemeyeceğim :P - Cidden çok hoş hele bir piyano düello sahnesi var çok harikaydı.Buyrun bi göz atın.


Filmi izledikten sonra kafanıza bir iki sahne takılabilir, havada bırakılmışlardı.O kadarı da olur canım yani çocuğumun gözünden kaçmış olabilir kolay mı filmin hem yönetmeni hem oyuncusu hem senaryo ona ait.Yönettiği ilk film deneyimi olan Secret, Jay'e Asya sinemasının en büyük film festivallerinden olan Golden Horse'da  6 dalda, Hong Kong film festivalinde de 1 dalda ödüller kazandırmıştır.Şunu da söylemeden geçemeyeceğim filmdeki piyano sahnelerinin hiçbiri dublaj değil, Jay dahil hepsi oyuncuların gerçek performansları.Ben beğenerek izlemiştim sizin de seveceğinizi umuyorum.Dile de çok takılmayın filme odaklanın der ve kaçarım.İyi seyirler! :)


                     *****
                                                           Rain:  Tek elle çalmayı seviyorsun.
                                                          Jay: Çünkü diğer elimle senin elini tutmak istiyorum.

                *****
                                           Jay'in babası: Onlar kötü insanlar, öyle arkadaşlar edinme. 
 sigara içiyorlar, müzik dinlemiyorlar.
                                               Jay: Müzik dinlemedikleri için mi kötüler?
                     J.B. : Elbette!






2 yorum:

  1. Bloglari soyle bir geziyordum (daha kesfetme asamasindayim da) bu yaziyi gordum benimde en begendigim filmlerden biridir ve ilk defa yanildigim film.. hic isin icinden boyle bir seyin cikabilecegini dusunmemistim bu filmden once de Jay Chou yu severdim ama tabiki film sonrasi ister istemez sevgimde tavan yapti.. Bu kadar yetenekli bir insanin harcandigini dusunuyorum acikcasi herkes onu tanimali..
    Filmi yonetti,senaryoyu yazdi,muziklerini yapti ustune bir de yetmezmis gibi basrolu oynadi..
    Bunun yani sira piyano,cello,gitar,bateri,keman calan sarki soyleyen dans eden modellik yapan sarki sozu yazan oyunculuk yapan film yonetmenli ve produktorluk isine el atan (yapacagi baska bir sey kalmadi sanirim) nadir insanlardan *.*

    Bende bu filmi tanitayim tanitayim diyordum ama izleyeli 4 yil oldu filan oldu (gerci hala o piyano yarisini izler dururum) eksik bir seyler yazmaktan korktugum icin hic baslamadim ..
    Simdi burda gorunce bi sevindirik oldum sorma..
    Neden hic yorum gelmedigini ise anlayabilmis degilim ayrica ablamizin calismasina da bayildim soylemeden gecmeyeyim onceden gormustum zaten ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden hiç yorum gelmedi aslında anlamamak pek de zor değil çünkü tüm dizi film sektörünü eline alan Kore'den insanlar vazgeçemiyor.İnsanların çoğu diğer uzakdoğu ülkelerini göz ardı edip Koreye odaklanmış durumda.Kimse pek ilgilenmiyor o yüzden bu yapımlarla.Kaçırılmaması gereken bir yapıt ve şahsiyet bence.Jay umarım ki Türkiye'de daha çok tanınır malum kendisini çok severim :)
      Son olarak bence hiç tereddüt etmeden sende yazını yaz böylece daha çok insana ulaşabiliriz^^

      Sil